Hlavním bojovým stylem praktikovaným u nás v klubu je „Chan Shaolin Si & Dju Su Kung Fu“
Tento u nás vyučovaný systém nelze chápat jako tradiční původní čínské bojové umění, nýbrž jako směsicí různých technik a stylu, které studoval, od různých mistrů, jeho dosud žijící tvůrce si-fu Tse Tjero Khan, nizozemské občanské jméno Prof. Dr. Gerald K. MEIJERS. Své poznatky a zkušenosti shrnul do systému, který ve světě šířili jeho žáci pod názvy: Chan Shaolin Si a Chan Shaolim Si, Ch´an Shaolin-Si Tao, Shaolin Karate, Shaolim Kenpo… Systém má hluboké kořeny v asijských bojových systémech ale je přizpůsoben mentalitě a fyzickým dispozicím lidí západního světa. Vychází s poznatků Si-fu Tse, že průměrně se tomuto výcviku na západě adept denně je schopen věnovat maximálně 2-4 hodiny. (Více v němčině na: Die Geschichte des Shaolin Kempo im www.argedon.de). Do naší republiky jej přinesl jeho žák, si-fu Klaus Poestges, který od roku 1986 na pozvání si-fu Pavla Trošáka (v současnosti 9. Dan/Toan) jezdil tento styl k nám neoficiálně, vzhledem k tehdejšímu režimu, vyučovat.
Jádrem výuky v CHAN SHAOLIN SI je forma (taolu, kata) „Velkého draka“ jenž se skládá z devíti částí s celkem 248 pohybů imitujících pohyby tohoto mystického tvora. Vzhledem k její délce a pestrosti technik, měkkých i tvrdých částí, tvoří matrici poskytující možnost adeptovi osvojit si a zdokonalovat jednotlivé techniky úderů, kopů, bloků a přesunů, tak i jejich kombinace. U pokročilých cvičenců slouží jako „meditace v pohybu“, kdy pomocí ní vyjadřuje „svého draka“ ve svém nitru. Proto nikdy neuvidíte tuto formu zacvičenou identicky (jako např. v karate).
Tradiční „klášterní“ umění sebeobrany se zde vyučuje pomocí „18 cvičení s partnerem“ zvaných „POKKECKS“ což volně v překladu znamená – „dokonalý úder“. V této části se adept učí aplikovat kombinace technik tradičních stylů kung fu v sebeobranných situacích s důrazem na přesné zasažení vitálních bodů dále zdokonaluje načasování, odhad bojové vzdálenosti, schopnost zasáhnout citlivá místa, rozvíjí se motorika a koordinace, dochází k otužování úderových ploch a citlivých míst na těle.
Další významnou součástí výcviku je „18 dechových cvičení“ na principu izometrického napínání svalů spojeného se správnou technikou dýchání a koncentrace. Jedná se o metodu „čchi-kungu“, kdy cvičenec při nádechu vede „čchi“ do „tan tchien“ (spodní část břicha) a následně ji při výdechu vede do příslušné úderové plochy v dané pozici. Toto cvičení zlepšuje činnost plic a zároveň je čistí, upravuje krevní oběh, zvyšuje schopnost koncentrace, posiluje svaly, zlepšuje energetický potenciál čchi…
Součástí výcviku a následně i zkoušky na technické stupně jsou kromě dovednosti výše jmenovaných i nácviky kombinací bojových technik, drily a nácviky řešení sebeobranných situací se zbraní i beze zbraně.
Systém výcviku boje vyvinutul si-fu GANJUURYN DSCHERO KHAN. Tento systém není omezen pouze jedním bojovým stylem, ba naopak. Čerpá z mnoha jiných bojových umění a existuje v něm velká mnohostrannost technik:
Cvičí se v něm využití různých kombinací bojových technik v reálné sebeobraně. V části výcviku označované jako „DJU SU“ se zdokonaluje schopnost ubránit se v dnešním světě, kdy se učíme obranu proti neozbrojenému útočníkovi, ozbrojenému různými zbraněmi (tyč, nůž, střelná zbraň…), skupině útočníku. Používají se různé postupy a techniky s důrazem na praktičnost a jednoduchost. Každý má možnost dle stavby těla a ostatních dispozic, či momentálnímu stavu, volit z bohatého repertoáru technik. Rovněž je využíváno ve výcviku obrany pomocí zbraní, různých předmětů denní potřeby.
Je u nás nedílnou součástí výcviku, protože je podle tradičního čínského moudra: „San Shou shi Wushu de Jinghua“ — San Shou je jádro (podstata) Wushu. San Shou je čínský termín složený ze dvou části. První část san znamená „volnost“, druhá shou označuje „ruce“. San Da je synonymum ke slovu San Shou, kde da je výraz pro „úder“ a „útok“. V obou případech to znamená, že mluvíme o použití bojových technik ve volném boji. Oficiálně je to název pro plnokontaktní bojový sport vycházející z tradičního čínského Wushu. Spojuje různé styly bojových umění, zdůrazňuje praktičnost, všestrannost a komplexnost použitelných technik. Primárně je zde zastoupena celá škála úderů, kopů, shozů, podmetů a možnosti zachycení a strhnutí na zem. U nás se zaměřujeme u mladých bojovníků na její bezpečnější formy podle pravidel organizací, ve kterých se zúčastňujeme turnajů, nejčastěji podle pravidel „semicontact“. Odrostlejší se věnují jak combat tak i self defense verzím v rámci Dju Su Kung Fu, nebo v případě přípravy na open combat Kong Sao její plnokontaktní verzi.
Prof. Dr.phil. Gerald Karel MEIJERS (nizozemské občanské jméno), princ GANJUURYN DSCHERO KHAN – tak zní jeho rodový titul a jméno, se oficiálně narodil 28. 08. 1928 v Ulan Buhar (Mongolsko, provincie Hentij, na řece Onon), ve šlechtickém rodě Bordschigin v Mongolsku. Jeho otec byl princ Gandschuur Khan a jeho matka byla princezna Altanzezeg. Je to rodová linie potomků Čingischána (Temudžin), mongolského válečníka, jenž sjednotil mongolské kmeny, a počátkem 13. století dobytím území dnešní Číny, Koreji, a Střední Asie založil největší státní útvar v dějinách.
V první polovině 30-tých let byl DSCHERO KHAN z důvodů politické situace v zemi na příkaz otce „ukryt“ pomocí mnichů v buddhistickém klášteře a následně emigroval pod jejich ochranou ze země pod jménem CHEN TAO TZE, kvůli zakrytí jeho královského původu. Žil skryt v buddhistických sirotčincích na území dnešní Indonésie, která tehdy patřila pod koloniální správu Nizozemí. Během této doby jej začali vyučovat mniši buddhistické filosofii, meditacím a čchi-kungu. Během japonské okupace byl internován v několika táborech. V roce 1942, po zabití japonského hlídače, uprchl s tábora a ukryl se v čínském buddhistickém klášteře Xie Tian Gong v městě Bandungu. Tam začala jeho cesta „mnicha válečníka“ a od mnichů získal přezdívku „Sifu Tze“(malý učitel). Do roku 1945 byl cvičen mnichy v CHUAN CHU. Po roce 1945 byl adoptován generálem Corneliusem Meijersem a začal s vojenskou kariérou u nizozemských koloniálních vojsk (K.N.I.L.). Byl přidělen ke sboru speciálních jednotek (KST). Během tohoto období se seznámil s bojovými systémy jako Pentjak Silat , Po-Chi, Militair All-Combat a Klewang (šavle) V té době probíhaly boje o nezávislost Indonésie, které skončily v roce 1949 vyhlášením její nezávislosti a odsunem jednotek zpět do Nizozemí. Dále sloužil v Koreji, kde obdržel v 1953 černý pás Tae-Kyon Army Vombat (předchůdce Tae-Kwon-Do). Poté se zdokonaloval na Tajwanu v Po-Chi, trénoval Kyokushinkai Karate, čínsko-indonéské Kun-Tao, Judo, Ju Jitsu. Po roce 1966 navštívil Hong Kong, Taiwan, Thaisko a Japonsko, kde studoval místní bojové umění.u nejlepších učitelů (např. Gogen Yamaguchi – Karate Goju ryu).
Na začátku 70. let začal na základě svých úzkých kontaktů s řádem Shaolin uvažovat o vyučování původních klášterních systémů Shaolinu na západě. Díky svým ohromným znalostem a schopnostem se stal nejen členem tohoto společenství, ale i vedoucím hlavním mnichem, který z pověření řádu Shaolin tato učení poprvé na západě uvedl ve známost. V roce 1991 přicestoval poprvé do Mongolska, kde byl vládou přijat jako potomek velkého Chána s náležitými poctami a byl jmenován poradcem vlády.